Sims 4 appreciation post… avagy, miért is nem annyira rossz, mint mondják

A Sims 4 hiába a most aktuális széria, szerintem a legtöbben még mindig amolyan mostohagyerekként kezelik ezt a játékot. Mert hát mégse olyan, mint amilyen a korábbi szériák voltak. Meg hiányzik belőle ez, meg hiányzik belőle az. Szerintem – főleg kezdetben – sokkal többen fanyalogtak rajta, mint ahányan azt mondták volna, hogy várták, vagy egyáltalán tetszik nekik.

Nagyon sokáig én magam is úgy voltam vele, hogy jó jó, de azért lehetne jobb is. A CAS-nál tovább nem nagyon jutottam, mert nagyjából azt tartottam egyedül értékelhető újdonságnak. És most jöhetne a kérdés, hogy mégis mi a fenéért dumálok én pont erről? De a válasz igazából nagyon egyszerű. Azért, mert elkezdtem megkedvelni ezt a szériát.

Az utóbbi időben egyre többet foglalkoztam vele, kipróbáltam, megnéztem, és próbáltam használni. Megtalálni, hogy mi az, ami miatt jó vele játszani. Na most, a helyzet az, hogy erre a választ még nem tudom, mert a helyzet akárhogy is nézzük az, hogy ez is csak egy életszimulációs játék. Tehát egy ponton túl nem tud újat mutatni.

De szerintem vannak benne olyan dolgok, amiktől jó, és ezeket nem szabad figyelmen kívül hagyni csak azért, mert az általánosan elfogadott álláspont azt, hogy nem a legjobb széria. Mert ott voltak az előzők, és naná, hogy a játék kedvelői alapból azokat a dolgokat igénylik, amiket már megszoktak és megszerettek. Mint ahogy az is igaz, hogy az ember nem azt várná ennyi idő után, hogy újra egy teljesen üresnek tűnő alapjátékot tolnak elé, hogy aztán majd a kiegészítőkkel zsebeljenek be még több pénzt, amiket meg kell venni a teljes játékélményért. Úgyhogy most az egyszerűség kedvéért korlátozódjunk az alapjátékra.

Ami szerintem a legszembetűnőbb változás, az a játék grafikája. Mert bár azt hinné az ember, hogy ahogy fejlődik a technika, egyre inkább életszerűbb grafikával rukkolnak elő a játékgyártók. Itt mégis inkább a játékszerű vizualitást választották. Személyes véleményem az, hogy ez egyáltalán nem baj, mivel ez egy számítógépes játék. Kicsit képmutató lenne a részemről azt mondani, hogy aki élő grafikát akar az életszimulációs játék helyett inkább tényleg éljen, hiszen én magam is ezzel játszok, viszont szerintem egyáltalán nem baj, hogy előtérbe hozták a Sims játék mivoltát.

Mint írtam már a poszt elején, a CAS-t tartom a legnagyobb újdonságnak a Sims 4-ben. Mert minden korábbinál több lehetőségeket ad (sliderek nélkül) nekünk. Én őszintén bevallom, hogy sosem tudtam igazán egyedi simeket alkotni korábban. A Sims 2-ben is általában hasonló simekkel játszottam, a Sims 3-ban pedig nem is nagyon tudtam, csak egyfajta simet készíteni. Fogjuk arra, hogy én nem voltam elég ügyes. De még ha így is van, a Sims 4 még az ilyen kétbalkezes simkészítőknek is nagyobb lehetőséget ad arra, hogy esetleg változatosabb simeket készíthessenek.

A játékmenettel kapcsolatban, sok helyen azt olvastam, hogy a Sims 3 nyitott világához képest visszaesés a Sims 4, és hogy inkább a Sims 2-re hasonlít. Az igazság szerintem valahol a kettő között van. Mert bár igaz, hogy nem teljesen nyitott, ugyanakkor sokkal szabadabb és több teret ad, mint a Sims 2. A Sims 3-nál amúgy is sokaknak problémát jelentett az, hogy a játéknak egyszerre kell kezelnie a teljes szomszédságot. Ha valakinek nem elég erős a gépe, ez okozhatott lassulást, szaggatást, vagy bármi egyéb problémát. (#tapasztalat) Úgyhogy igen, talán nem teljesen nyitottak a Sims 4-es szomszédságok, de így legalább könnyebb is játszani vele.

Bár a Sims 3-ban (és a TSM-ben) már kísérleteztek az érzelmek szerepével, buffok és hasonlók formájában, valahogy a Sims 4 volt az első széria, ami már aktívan felhasználta ezek szerepét. És ha már újdonságot kell keresni benne, akkor ez mindenképpen annak számít. Sőt, sokkal életszerűbbé teszi a játékot, mint egy életszerű grafika. Na meg persze meg is nehezítheti, hiszen olyan tényezőt ad a játékélményhez, ami szinte mindenre hatással van.

Úgyhogy végeredményben én amondó vagyok, hogy bár valóban nem az a mindent felülmúló játék, de igenis megvannak azok a részei, amik miatt érdemes adni neki egy esélyt. Aztán persze vissza lehet térni korábbi szériákhoz, hiszen nekem is a Sims 2 az abszolút favoritom, de saját tapasztalatból mondom, hogy megéri kipróbálni. Mert hát ki tudja? Talán egy újabb kedvelt játékra bukkanhatunk. 🙂

Sims 4 appreciation post… avagy, miért is nem annyira rossz, mint mondják” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. DeeDee szerint:

    Sok mindenben egyetértek 🙂 Igazából nem érdemes ebben a fázisban összehasonlítani a játékokat, mert azért még (remélhetőleg) fog készülni olyan kiegészítő, ami pótolja a “hiányosságokat” – aztán hogy tényleg így lesz-e, azt majd meglátjuk. De érdemes külön kezelni mindegyiket, hiszen habár ugyanaz a széria, mégis más játékok.
    Én megértem, hogy a grafikával miért erre mentek el a készítők, egy realisztikusabb nyilván jobban megterhelné a gépeket. Szeretem az ilyesfajta grafikát, de nekem ez már kicsit túl… érted XD És érthető, ha valakinek nem jön be. (ezért készült rengeteg egyedi tartalom, amivel realisztikusabb lesz a játék)
    Azért tényleg vannak benne olyan elemek, amikre lehet azt mondani, hogy újítóak voltak a sims játékok között. És talán azokra jobban helyezték a hangsúlyt (mint arra, hogy benne legyenek az alapjátékban a tipegők…). Az megint más dolog, hogy engem hosszú távon nem köt le, de ez egyéni probléma, attól másoknak még bejöhet 😀

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.