Készítsünk egyedi tartalmat! – Sims 2 – Függöny átszínezése

Ahogyan megígértem, elkezdjük kalandozásunkat az egyedi tartalom készítés világában! Mai tippemben egy Sims 2-es függönyt fogok átszínezni! Természetesen, mivel minden tárgyátszínezés nagyjából ugyanarra a folyamatra épül ebben a játékban, a bemutatott módszert bármilyen más tárgy átszínezésénél is alkalmazhatjátok majd. Ha készen álltok, katt a folytatásra! 🙂

Amire szükségünk lesz:

SimPe – ha még nem használtátok, mindenképpen olvassátok el az Ismerkedés a SimPe-vel tippet, mert ebben van szó arról, hogy hogyan lehet működésre bírni a progit!

Photoshop, vagy valamilyen képszerkesztő progi (lehetőleg olyan, ami tud rétegeket kezelni)

Egy átszínezendő tárgy – jelen esetben ez ugye egy alapjátékban lévő függöny (figyeljetek, hogy a CEP telepítve legyen, bővebb infó ITT)

Valamilyen minta, amilyenre át akarjuk színezni (vagy egyszínű is lehet, ami tetszik)

Némi türelem és kitartás, de ígérem nem lesz bonyi 🙂

Hát, először is nyissuk meg ezt a csodát (más nevén SimPe). Keressük meg az Object Workshop nevű funkciót, ez megtalálhatjuk vagy oldalt egy kis fülön, vagy a Tools…/Object Creation…/Object Workshop menüpontban, majd kattintsunk a start gombra! (ha egyedi tartalmat szeretnénk átszínezni, akkor az Open gombra kell nyomni, majd kikeresni az átszínezendő tárgy mesh-ét). Várakozzunk egy kicsit, amíg betöltenek a tárgyak.

Keressük ki a megjelenő listában a függönyünket. Jó esetben a Decorative/Curtain-ben fogjuk megtalálni. Ha megvan, jelöljük ki, és nyomjunk a Nextre.

Figyeljünk, hogy a recolor legyen kiválasztva a kis legördülő listában, majd nyomjunk a Start gombra.

Van ami két hónapja a kis mappámban van? Jesszus XD

Ekkor felugrik egy ablak, arra kérve minket, hogy mentsük el művünket. Adjunk neki valami jó nevet, és mentsük el valahová (én egy fantasztikus working folder nevű mappát alkalmazok a futó projektek elmentésére a Downloads mappámon belül, ugyanis volt már olyan, hogy máshová mentettem, és utána elfelejtettem belerakni a letöltések közé, és persze csodálkoztam, hogy miért nem találom sehol XD)

A mentés megnyomása után egy újabb ablak fog felugrani jelen esetben. Most láthatjuk, hogy a függönykénknek két subsetje (= átszínezhető része) van. (Ha nem ugrik fel ablak, akkor csak egy subsetje van). Ezek nevéből kitalálhatjuk, hogy az egyik a karnis, a másik pedig maga a függöny. A karnist most nem szeretnénk molesztálni, így amellől vegyük ki a kis pipát. Lehetőleg egy egyszínű, világos textúrás változatot válasszunk, mert azzal lesz a legegyszerűbb dolgoznunk! (Ha ilyen nincs, akkor esetleg megpróbálhatunk a neten keresni egy egyszínű átszínezését, majd azt SimPe-ben megnyitva, annak textúráját használni alapnak.) Ha minden oké, kattintsunk stílusosan az OK gombra.

Végre sikerült megnyitni a művet, láthatjuk, hogy itt van a textúra, amit majd ki szeretnénk cserélni. Jobb katt a képre, majd Export. Mentsük el valahová a képet.

Nyissuk meg a kiexportált képet egy képszerkesztő programban (jelen esetben ez Photoshop lesz). Először színtelenítsük a réteget az Image…/Adjustments…/Desaturate… (Kép…/Korrekciók…/Telítettség csökkentése) vagy Ctrl+Shift+U billentyűkombinációval. Hát ez még mindig elég sötétke, szóval tegyünk rá egy világosító réteget Layer…/New Adjustment Layer…/Brightness/Contrast (Réteg…/Új Korrekciós Réteg…/Fényesség/Kontraszt) Addig húzzuk fel a Brightnesst (Fényesség), amíg ilyen világosszürke / fehéres nem lesz.

Majd készítsünk egy új réteget a Layer…/New…/Layer (Réteg…/Új…/Réteg) vagy a Ctrl+N gomb megnyomásával (a felugró ablakot okézzuk), majd töltsük ki a mintával vagy színnel ezt a réteget. Ezután állítsuk a réteget Multiplyra (Többszörözés). Hát máris jobb, látszik az alap textúra is, meg a minta is! A felesleges részekről letörölhetjük a mintát, ha biztosra akarunk menni (én ezt jelen esetben nem tettem meg #lustaság + a tudat, hogy úgysem fog látszani). Még finomításként le szoktam másolni az alsó réteget: jobb klikk a lemásolandó rétegre, majd Duplicate Layer (Réteg másolása) vagy Ctrl+J billentyűkombináció, a másolatot a rétegek tetejére húzni, és Soft Light (Lágy fény) módon olyan 50-80%-os áttetszőségre állítani, hogy még szebben kirajzolódjon a textúra. Ha még sötétnek tűnik a dolog, nyugodtan módosítsuk  a világosító rétegünket!

Ha készen vagyunk a művelettel, jól mentsük el a fáljt, PNG formátumban (ez fontos, sőt, a legjobb, ha PSD formátumban is elmentjük, ha esetleg később bele akarunk még nyúlkálni). Akár az alap képet is felülírhatjuk, hiszen nem lesz már rá szükségünk.

Másszunk vissza SimPe-be, nyissuk meg újra az elmentett képünket, ha esetleg bezártuk volna. Jobb klikk a képen, majd kattintsunk a Build DXT-re. Ekkor felugrik egy ablak.

Az open… segítségével keressük ki a csodásan megszerkesztett textúránkat. A legördülő dobozkákból válasszuk ki a DXT3Format, és a None opciókat, majd nyomjuk meg a Build gombot.

Dolgozik egy kicsit a program, majd megkapjuk a képünket! Nyomjunk gyorsan a Commit gombra (és örüljünk a felugró ablaknak), majd mentsük el újra (File…/Save, vagy Ctrl+S billentyűkombináció).

Ha a játékba bemászás viszontagságai nélkül le szeretnénk csekkolni, hogy nagyjából hogy néz ki a tárgyunk, kattintsunk az MMAT sorra, majd alul a Preview gombra. Így egy felugró ablakban meg fog jelenni a művünk. Azonban figyelem, ez nem teljes felbontású, tehát pixeles lesz és béna, csupán arra jó, hogy meg tudjuk állapítani, hogy a textúránk jó helyen leledzik-e.

Hát én úgy látom, hogy sajnos most nem. A kép alapján úgy veszem ki, hogy két részre van osztva a függönyünk textúrája, az egyik a felső és az alsó része (ahol normálisan kirajzolódik), a másik pedig a középső, ahol ilyen furin kinyúlik. Ilyenkor át kell gondolnunk, hogy hogyan lehetne normális kinézetre hozni, én úgy döntöttem, hogy a közepe legyen egyszínű, és a két szélén maradjon meg a minta.

Úgyhogy másszunk vissza a képszerkesztőnkbe, és mókoljuk meg a képfájlt (remélem mindenki elmentette PSD verzióban is). Ránézésre és hasraütésre úgy gondolom, hogy a bal oldali rész lesz a közepén, és a jobb oldali a szélén (abból gondolom, hogy a jobb oldalinak olyan, mintha lenne “alja”). Szóval most egyszerűen letörlöm a mintát a középsőnek gondolt részről, és egy hasonló, új réteget létrehozva, kitöltöm egy színnel (amit az eredeti mintából “pipettáztam” ki, hogy szép összeillő legyen). Kijelölöm a részt, majd „befestem” zöldre, majd átállítom a réteget szintén Multiplyra (Többszörözés). Remélem ez így érthető, ha nem, remélem, a képek azért segítenek. 🙂

Ha késznek véljük, megint mentsük el, és ismételjük meg a beimportálós részt (menjünk a TXTR sorra, majd Build DXT, stb). Ha esetleg bármikor fura hibákat dobna a program, ne ijedjünk meg, hanem indítsuk újra XD. Csekkoljuk megint a preview-t is, és jéj! Hát ez nagyon cuki lett! Én rámondom, hogy meg vagyok elégedve, úgyhogy most jól elmentek mindent, és tesztelem a játékban is!

Hát ilyen lett, nekem tetszik! Remélem hasznos volt ez a kis tipp, és bátran vágtok majd bele az átszínezgetésbe! Ezen tipp mentén természetesen bármilyen más tárgyat megpróbálhattok megcsinosítani, csak a fantáziátokon múlik! Ha bármi kérdésetek lenne, nyugodtan tegyétek fel komiban! 🙂

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.