Ahogyan megígértem, elkezdjük kalandozásunkat az egyedi tartalom készítés világában! Mai tippemben egy Sims 2-es függönyt fogok átszínezni! Természetesen, mivel minden tárgyátszínezés nagyjából ugyanarra a folyamatra épül ebben a játékban, a bemutatott módszert bármilyen más tárgy átszínezésénél is alkalmazhatjátok majd. Ha készen álltok, katt a folytatásra! 🙂
Amire szükségünk lesz:
SimPe – ha még nem használtátok, mindenképpen olvassátok el az Ismerkedés a SimPe-vel tippet, mert ebben van szó arról, hogy hogyan lehet működésre bírni a progit!
Photoshop, vagy valamilyen képszerkesztő progi (lehetőleg olyan, ami tud rétegeket kezelni)
Egy átszínezendő tárgy – jelen esetben ez ugye egy alapjátékban lévő függöny (figyeljetek, hogy a CEP telepítve legyen, bővebb infó ITT)
Valamilyen minta, amilyenre át akarjuk színezni (vagy egyszínű is lehet, ami tetszik)
Némi türelem és kitartás, de ígérem nem lesz bonyi 🙂
Hát, először is nyissuk meg ezt a csodát (más nevén SimPe). Keressük meg az Object Workshop nevű funkciót, ez megtalálhatjuk vagy oldalt egy kis fülön, vagy a Tools…/Object Creation…/Object Workshop menüpontban, majd kattintsunk a start gombra! (ha egyedi tartalmat szeretnénk átszínezni, akkor az Open gombra kell nyomni, majd kikeresni az átszínezendő tárgy mesh-ét). Várakozzunk egy kicsit, amíg betöltenek a tárgyak.
Keressük ki a megjelenő listában a függönyünket. Jó esetben a Decorative/Curtain-ben fogjuk megtalálni. Ha megvan, jelöljük ki, és nyomjunk a Nextre.
Figyeljünk, hogy a recolor legyen kiválasztva a kis legördülő listában, majd nyomjunk a Start gombra.
Ekkor felugrik egy ablak, arra kérve minket, hogy mentsük el művünket. Adjunk neki valami jó nevet, és mentsük el valahová (én egy fantasztikus working folder nevű mappát alkalmazok a futó projektek elmentésére a Downloads mappámon belül, ugyanis volt már olyan, hogy máshová mentettem, és utána elfelejtettem belerakni a letöltések közé, és persze csodálkoztam, hogy miért nem találom sehol XD)
A mentés megnyomása után egy újabb ablak fog felugrani jelen esetben. Most láthatjuk, hogy a függönykénknek két subsetje (= átszínezhető része) van. (Ha nem ugrik fel ablak, akkor csak egy subsetje van). Ezek nevéből kitalálhatjuk, hogy az egyik a karnis, a másik pedig maga a függöny. A karnist most nem szeretnénk molesztálni, így amellől vegyük ki a kis pipát. Lehetőleg egy egyszínű, világos textúrás változatot válasszunk, mert azzal lesz a legegyszerűbb dolgoznunk! (Ha ilyen nincs, akkor esetleg megpróbálhatunk a neten keresni egy egyszínű átszínezését, majd azt SimPe-ben megnyitva, annak textúráját használni alapnak.) Ha minden oké, kattintsunk stílusosan az OK gombra.
Végre sikerült megnyitni a művet, láthatjuk, hogy itt van a textúra, amit majd ki szeretnénk cserélni. Jobb katt a képre, majd Export. Mentsük el valahová a képet.
Nyissuk meg a kiexportált képet egy képszerkesztő programban (jelen esetben ez Photoshop lesz). Először színtelenítsük a réteget az Image…/Adjustments…/Desaturate… (Kép…/Korrekciók…/Telítettség csökkentése) vagy Ctrl+Shift+U billentyűkombinációval. Hát ez még mindig elég sötétke, szóval tegyünk rá egy világosító réteget Layer…/New Adjustment Layer…/Brightness/Contrast (Réteg…/Új Korrekciós Réteg…/Fényesség/Kontraszt) Addig húzzuk fel a Brightnesst (Fényesség), amíg ilyen világosszürke / fehéres nem lesz.
Majd készítsünk egy új réteget a Layer…/New…/Layer (Réteg…/Új…/Réteg) vagy a Ctrl+N gomb megnyomásával (a felugró ablakot okézzuk), majd töltsük ki a mintával vagy színnel ezt a réteget. Ezután állítsuk a réteget Multiplyra (Többszörözés). Hát máris jobb, látszik az alap textúra is, meg a minta is! A felesleges részekről letörölhetjük a mintát, ha biztosra akarunk menni (én ezt jelen esetben nem tettem meg #lustaság + a tudat, hogy úgysem fog látszani). Még finomításként le szoktam másolni az alsó réteget: jobb klikk a lemásolandó rétegre, majd Duplicate Layer (Réteg másolása) vagy Ctrl+J billentyűkombináció, a másolatot a rétegek tetejére húzni, és Soft Light (Lágy fény) módon olyan 50-80%-os áttetszőségre állítani, hogy még szebben kirajzolódjon a textúra. Ha még sötétnek tűnik a dolog, nyugodtan módosítsuk a világosító rétegünket!
Ha készen vagyunk a művelettel, jól mentsük el a fáljt, PNG formátumban (ez fontos, sőt, a legjobb, ha PSD formátumban is elmentjük, ha esetleg később bele akarunk még nyúlkálni). Akár az alap képet is felülírhatjuk, hiszen nem lesz már rá szükségünk.
Másszunk vissza SimPe-be, nyissuk meg újra az elmentett képünket, ha esetleg bezártuk volna. Jobb klikk a képen, majd kattintsunk a Build DXT-re. Ekkor felugrik egy ablak.
Az open… segítségével keressük ki a csodásan megszerkesztett textúránkat. A legördülő dobozkákból válasszuk ki a DXT3Format, és a None opciókat, majd nyomjuk meg a Build gombot.
Dolgozik egy kicsit a program, majd megkapjuk a képünket! Nyomjunk gyorsan a Commit gombra (és örüljünk a felugró ablaknak), majd mentsük el újra (File…/Save, vagy Ctrl+S billentyűkombináció).
Ha a játékba bemászás viszontagságai nélkül le szeretnénk csekkolni, hogy nagyjából hogy néz ki a tárgyunk, kattintsunk az MMAT sorra, majd alul a Preview gombra. Így egy felugró ablakban meg fog jelenni a művünk. Azonban figyelem, ez nem teljes felbontású, tehát pixeles lesz és béna, csupán arra jó, hogy meg tudjuk állapítani, hogy a textúránk jó helyen leledzik-e.
Hát én úgy látom, hogy sajnos most nem. A kép alapján úgy veszem ki, hogy két részre van osztva a függönyünk textúrája, az egyik a felső és az alsó része (ahol normálisan kirajzolódik), a másik pedig a középső, ahol ilyen furin kinyúlik. Ilyenkor át kell gondolnunk, hogy hogyan lehetne normális kinézetre hozni, én úgy döntöttem, hogy a közepe legyen egyszínű, és a két szélén maradjon meg a minta.
Úgyhogy másszunk vissza a képszerkesztőnkbe, és mókoljuk meg a képfájlt (remélem mindenki elmentette PSD verzióban is). Ránézésre és hasraütésre úgy gondolom, hogy a bal oldali rész lesz a közepén, és a jobb oldali a szélén (abból gondolom, hogy a jobb oldalinak olyan, mintha lenne “alja”). Szóval most egyszerűen letörlöm a mintát a középsőnek gondolt részről, és egy hasonló, új réteget létrehozva, kitöltöm egy színnel (amit az eredeti mintából “pipettáztam” ki, hogy szép összeillő legyen). Kijelölöm a részt, majd „befestem” zöldre, majd átállítom a réteget szintén Multiplyra (Többszörözés). Remélem ez így érthető, ha nem, remélem, a képek azért segítenek. 🙂
Ha késznek véljük, megint mentsük el, és ismételjük meg a beimportálós részt (menjünk a TXTR sorra, majd Build DXT, stb). Ha esetleg bármikor fura hibákat dobna a program, ne ijedjünk meg, hanem indítsuk újra XD. Csekkoljuk megint a preview-t is, és jéj! Hát ez nagyon cuki lett! Én rámondom, hogy meg vagyok elégedve, úgyhogy most jól elmentek mindent, és tesztelem a játékban is!
Hát ilyen lett, nekem tetszik! Remélem hasznos volt ez a kis tipp, és bátran vágtok majd bele az átszínezgetésbe! Ezen tipp mentén természetesen bármilyen más tárgyat megpróbálhattok megcsinosítani, csak a fantáziátokon múlik! Ha bármi kérdésetek lenne, nyugodtan tegyétek fel komiban! 🙂