Készítsünk egyedi tartalmat! – Sims 3 – Kép átszínezése

Amit megígérek egyszer, azt megígérem többször is, de ez esetben be is tartom. 😛 Ugyanis meghoztam az első egyedi tartalom készítős tippet Sims 3-hoz! Ebben egy játékban található képet fogunk átszínezni, ígérem, nem lesz (olyan) bonyi! Ha kíváncsiak vagytok irány a folytatás mögé! 🙂

Amire szükségünk lesz:

  • TSR Workshop program, a telepítéséről és első beállításáról itt olvashattok
  • Photoshop, vagy valamilyen képszerkesztő program, ami tud rétegeket, és átlátszóságot kezelni
  • Egy kép, amit át szeretnénk színezni (ez jelen esetben egy alapjátékbeli darab lesz)
  • Egy kép, amire át szeretnénk színezni

Nos, hát először is, lőjük be a TSRW-t, egy ilyen képernyő fog fogadni bennünket. Nyomjunk a Create New Project-re!

Mivel ez a képünk egy tárgy lesz, ezért az Object-et válasszuk ki, majd nyomjunk a Next gombra!

Várjuk meg, amíg betöltenek a dolgok, majd a kis lenyíló izékékből válasszuk ki a Sims 3…/Object By Category…/Decor…/Paintings and posters lehetőséget. Megint várunk egy pöppet, és megjelennek a kiválasztható képek. Ha több kiegészítőt is beállítottunk az elérési útvonalaknál, akkor mindnek megjelennek a képei. Ilyenkor jobb híján memóriánkra hagyatkozva válasszunk ki egy alapjátékbeli darabot. Én most ezt a Painting Modern nevezetű gyöngyszemet választottam. Nyomjunk ismét a Nextre!

Ekkor kapunk egy ilyen kis ablakot. A felső mezőbe kell írni, hogy a projektünknek mi lesz a neve. A második mező az a játékbeli tárgyunknak a neve, tehát ez fog megjelenni, ha kiválasztjuk a játékban. A nagy mezőbe pedig mindenféle leírást meg lehet neki adni, ez szintén a játékban fog megjelenni. Ha mindent kitöltöttünk, nyomjunk ismét egy Next-et!

Jéj, nyomjunk okét! 🙂 (Ha esetleg valami diagonal reference után sírna, nyomjunk No-t)

Várjunk egy kicsit, amíg betölti a cuccost, majd végre-valahára megjelenik a képünk! Hát látjuk, hogy elég sok minden megjelent most így, de nyugalom, mindjárt világos lesz minden.

Szövegszerkesztő is nyitva XD

Kattintsunk a Textures fülre, itt fogjuk majd az átszínezést elvégezni. Ha rámegyünk a kis legördülőre, láthatjuk, hogy több átszínezése is volt az eredeti képnek. Ezekre most nem lesz szükség, tehát a mellette lévő gombin a Delete segítségével szabaduljunk meg tőlük, hogy csak egy maradjon. A későbbiekben természetesen tudunk majd többet hozzáadni megint.

No, ahogy látjuk az Overlay tartalmazza magát a képet, tehát most azt fogjuk kinyerni. Kattintsunk a mezőre, ekkor megjelenik egy Edit gomb. Nyomjunk rá, és a felugró ablakban az Export gomb segítségével tudjuk kivarázsolni a progiból a képet. PNG fájlformátumot válasszunk, mert azzal lesz a legegyszerűbb dolgunk. Jól mentsük el valahova, ahol megtaláljuk.

Vándoroljunk át a képszerkesztő proginkba, és nyissuk meg a kiexportált képet. Elég egyértelmű, hogy hova kell beszerkesztenünk a képet. Nyissuk meg azt is, és ügyeskedjük be oda, a Vágás (Crop) és a Szabad alakítás (Free Transform) eszközök segítségével. Valami ilyesmit kell kapnunk. 🙂

Na, hát ha késznek ítéljük, mentsük el, szintén PNG formátumban. Mivel ez a formátum támogatja az átlátszóságot, ezért van erre szükségünk (meg arra, hogy olyan képszerkesztőt használjunk, ami tudja ezt).

Most jön a java! Menjünk vissza a TSR Workshopba (remélem senki sem zárta be!), és lépjünk be megint ugyanabba az ablakba, ahol kiexportáltuk a képet. Most az import gombot kell választanunk! Tallózzuk ki az átalakított képünket, nyomjunk a megnyitásra, majd ebben a megjelenő ablakban a Continue gombra. Ha megjelent a kép, nyomjunk egy Done-t!

És láss csodát! Készen is van a nagy mű! 🙂

Ahogy láthatjuk, ebben az esetben átszínezhető volt a képkeret, ami megmaradt. Ha a kicsit lentebb található Patterns mezőket nézzük, ott hasonlóan rámenve, az Edit gombbal tudjuk beállítani, hogy ehhez a konkrét átszínezéshez milyen keret tartozzon alapjáraton. Természetesen a játékban attól még ugyanúgy átszínezhető marad. Én egy kicsit sötétebbre vettem, mert miért ne! 🙂

Még egy fontos beállítás van, bár jelen esetben ez nem olyan izgi, de azért szót ejtenék róla. Ha átmegyünk a Project fülre, be tudunk állítani mindenféle dolgokat a tárgyunkkal kapcsolatban, például, hogy mennyibe kerüljön (Price mező értéke), vagy, ha netán elfelejtettünk még az elején leírást adni hozzá, itt megtehetjük. Lentebb pedig a Category Flags alatt látunk sok kis pipát, itt kiválogathatjuk, hogy a játékbeli katalógusban hol jelenjen meg a kép. Mivel ez a kép maradhat ugyanott, ahol az eredeti volt, ezt nem piszkálom.

Ha mindent késznek ítélünk, az első és legfontosabb, hogy mentsük el a projektet, hiszen lehet, hogy később még molesztálni akarjuk. Ezt a File…/Save segítségével tehetjük meg. Egyébként több átszínezést ott tudunk hozzáadni, ahol az eleje felé kitöröltük őket, a Duplicate gomb segítségével. Aztán meg a legördülővel tudunk navigálni az átszínezések között.

Na, ha már csak arra várunk, hogy kinyerjük a képet, jó hírem van, mert mindjárt meg is tesszük! Kattintsunk a File…/Export…/To Sims3Pack gombra, és mentsük el valahova a művünket! És már készen is vagyunk! Ha pedig Package fáljt szeretnénk varázsolni belőle, ajánlom ezt az egyszerű tippet!

Nincs más hátra, mint előre, próbáljuk ki a képet, és örüljünk a végeredménynek! 🙂

Hát ennyi lett volna, természetesen hasonló módon bármilyen játékban található, nem átszínezhető tárgyat át lehet színezni. Remélem hasznos volt a tipp, és én csak buzdítani tudok mindenkit, hogy bátran színezgessetek, mert tényleg nem egy nagy ördöngösség! 😀

Ha pedig bármi kérdésetek van, várom komiban! 🙂

Mentés

Mentés