Rend a lelke mindennek…

… avagy miért jó, ha nem uralkodik káosz a letöltéseink között?

A mai poszt inkább javaslat-jellegű lesz, ugyanis néhány pontban felvázolom, hogy miért is jó rendet tartani a Downloads / Mods mappánkban. Mert hogy nagyban megkönnyítheti életünket, ha a cuccaink szépen rendezetten csücsülnek bennük. Ha érdekelnek saját tapasztalataim, és néhány kósza tipp a témában, katt a folytatásra! 🙂

Mint az összes mezei játékos, én is úgy kezdtem letöltögetési pályafutásomat, hogy mindent bezúdítottam a Downloads mappába. Hát jól vannak azok ott, nem? Azonban pár hónap után igencsak nagy káosz uralkodott már benne, és persze alig találtam valamit. Úgyhogy elkezdtem rendezgetni, és rendet tartani.

De hogy miért is jó?

  • Problémás / törlésre szánt egyedi tartalmak egyszerűbb felkutatása. Ugyanis, ha a játékban törlünk valamit, nagy esély van rá, hogy árva átszínezések, meshek maradnak a letöltéseink között, amik ugyan nem feltétlenül jelennek meg a játékban, de foglalják a helyet, és a memóriát (ugyanis attól függetlenül, hogy nem jelennek meg, még betöltődnek a játékba, elfoglalva az erőforrásokat más cuccoktól). Tehát ha törlünk valamit, azt mindenképpen a Downloads / Mods mappában tegyük meg, és ne a játékon belül!
  • Ha esetleg tematizált játékot szeretnénk létrehozni, sokkal egyszerűbb, ha az ahhoz szükséges tartalmakat külön kategorizáljuk. Hiszen, ha nem azzal játszunk, akkor tök felesleges, hogy az is benne legyen, nem igaz? Ekkor csak kipakoljuk azt a dedikált mappát a játékból, ha szükségünk van rá, akkor pedig visszatesszük. Most mondok is egy példát: Nekem minden forgatásomhoz külön mappáim vannak, van külön JF-es, VGY-s és Üsse kő!-s.  Ezekre a normál játék során nincs szükségem, így ki is rakom rendszerint.
  • Ha kérdezik, hogy honnan van (vagy te akarod megtalálni a forrást, ahonnan letöltötted). Ez nyilván nem mindenkit érint, de nekem életbevágó, hogyha valaki rámír, hogy na márpedig ezt meg azt honnan töltötted le, akkor tudjak neki válaszolni záros határidőn belül. És hát rendezett letöltések között sokkal egyszerűbb ezt felkutatni. Bár szerencsére általában elég jól emlékszem arra, hogy mit honnan szerváltam (kár, hogy ezt a tehetségemet az élet más területein nem tudom kamatoztatni XD).

Így néz ki a Sims 4-es Mods mappám

És néhány tipp a rendszerezéshez:

  • Használjunk mappákat, de inkább sokat, mint mélyet. Ugyanis ha sok mappa van egymás mellett, azt gyorsabban olvassa a játék, mintha sok mappa van egymásban. Mert úgy hosszabb a fájlelérési útvonal. Az, hogy a mappákat hogyan rendszerezzük, már mindenkinek a saját ízlésére bízom, én általában kategóriák szerint szoktam, de lehet készítők szerint is, kinek mi az átláthatóbb.
  • Bátran nevezzük át a fájlokat és mappákat. Mert, ha valaminek az a neve, hogy “Red”, abból aztán nem fogjuk tudni, hogy mi a szösz akar lenni. Az átnevezés semmilyen problémát nem okoz, ugyanis a fájlokban lévő egyedi azonosító alapján történik a felismerése a játékon belül. Én általában jól ellátom a készítő nevével, ha esetleg nincsen benne a fájlnévben.
  • Ja, és gyökjük ki a különleges karaktereket (tehát mindent kivéve betűket, számokat, és -_ ezt a két vonalat), mert ezeket lassabban olvassa a játék! Csoportos átnevezéshez tudnék ajánlani valamilyen kis segédprogramot (én az ingyenes Bulk Rename Utilityt használom), amely segítségével pár kattintással sok-sok fájlt tudunk átnevezni egyszerre.

És így csücsülnek a Sims 2-es Downloads mappám Clothes almappáján belül, készítőnként rendszerezve a mappácskák

Hát ennyi lett volna röviden és tömören, remélem azért tudtam valami újat/hasznosat mondani! Ha bármi kérdés felmerülne, nyugodtan hagyjatok egy komit! 🙂

Mentés

Mentés

Mentés