Sims 2-es egyedi tartalmak hibaelhárítása

Szerintem, aki sok egyedi tartalmat használ, akaratlanul is belefutott hibákba: a letöltések rosszul jelennek meg, vagy egyáltalán nem jelennek meg. Ebben a kis posztban a leggyakoribb, Sims 2-es, egyedi tartalmakkal kapcsolatos problémákat és megoldásaikat gyűjtöttem egy csokorba. Remélem hasznotokra válik! 🙂

Mielőtt belemennék a részletekbe, egyedi tartalmak telepítéséről ITT találhattok útmutatót. Ha mindent e szerint csináltatok, de mégis fennáll a hiba, olvassatok tovább.

Ruhák:

Nem jelenik meg: Ez azt jelenti, hogy habár mesh-t letöltöttél hozzá, textúrát (tehát magát a ruhát) nem. Fontos, hogy a mesh és hozzá tartozó textúrák is le legyenek töltve!

Játékbeli ruhaként jelenik meg: Ebben az esetben pedig pont a mesh hiányzik, tehát keressük meg, és töltsük le azt is. Néha egy letöltés nem tartalmazza, de a posztban feltüntetik, hogy honnan szerezhetjük be. Illetve ha egy játékbeli ruha átszínezését töltöttük le, akkor legyen meg a megfelelő kiegészítő, ami tartalmazza azt.

Megjelenik, de “pucér” textúrával: Az ilyen típusú ruhák egy úgynevezett repository technikával készültek, tehát a textúrájuk egy másik ruha textúrájához van csatolva. Én sokszor alkalmazom ezt, hogy pl. a tini ruhákat a felnőttekhez kapcsolom, és így a játékban csak egyszer kell meglennie a textúrának, így nem kell kétszer betöltenie ugyanazt (remélem ez így érthető). Ilyenkor le kell töltenünk azt a ruhát, amihez kapcsolva van, ez szintén fel szokott tüntetve lenni a letöltési posztban. Ezeket a fájlokat úgy lehet felismerni, hogy nagyon kicsik, csupán 2-4 kb-ot tesznek ki. Ekkor már gyanakodhatunk.

Hajak:

Nem jelenik meg: Akárcsak a ruháknál, itt is azt jelenti, hogy nem töltöttél le hozzá textúrát.

Játékbeli hajként jelenik meg: A mesh hiányzik hozzá, figyeljünk, hogy le legyen az is töltve! (szerencsére hajaknál általában szokták mellékelni)

Kopasz fejként jelenik meg / mesh egyes részei nem jelennek meg: Sajnos általában a Sims 3-ból vagy 4-ből konvertált hajaknál fordul elő, hogy magas a polycountja. Ez azt jelenti, hogy a mesh sok “kis háromszögből” áll, nagyon részletes (sokszor ok nélkül, mert nem sok különbséget mutat). És ilyenkor van, hogy a gép nem tudja rendesen olvasni, megjeleníteni ezt a hajat. Ekkor nincs mit tennünk, nem tudjuk használni az említett frizurát :(. Illetve megpróbálhatunk keresni egy csökkentett polycount-ú mesht, de sajnos nem sok hajhoz készítettek.

Kiegészítők:

Nem jelenik meg: A ruhákhoz és hajakhoz hasonlóan a textúra hiányzik.

Játékbeli szemüvegként jelenik meg: A mesh hiányzik, a korábbiakhoz hasonlóan.

Kéken villog: Ez azt jelenti, hogy az említett kiegészítő “rosszul” van elkészítve (nem megyek bele, a lényeg, hogy hiányzik egy group a meshből). Szerencsére azon kívül, hogy idegesítő, egyszerűen lehet orvosolni: a simet egy tükörhöz kell vezetni kinézet-változtatásra, és le kell okézni. És vissza is állt minden a normális kerékvágásba! (sajnos ezt minden telekbe belépésnél meg kell majd tennünk).

Bútorok:

Nem jelenik meg: Ilyenkor vagy a mesh, vagy a textúra hiányzik. Fontos, hogy mindkettő benne legyen a játékunkban. Van olyan eset, hogy a mesh fájlban benne van egy textúra, tehát olyankor elég, ha az megvan, de van, amikor külön kell letölteni a kettőt, erre figyeljünk! Ha más helyről kell beszereznünk a mesht, az a letöltési posztban jelezve van. Ha egy játékban lévő tárgyhoz töltöttük le átszínezést, akkor figyeljünk, hogy meglegyen a szükséges kiegészítő, ha kell hozzá, illetve telepítve legyen a CEP, vagy ha kell, a CEP extra hozzá (erről bővebben ITT olvashattok).

Kéken villog: Ilyenkor a tárgy a ruháknál is említett repository technikával készült, tehát egy másik tárgyhoz van csatolva, és onnan veszi át a textúrákat. Ilyenkor le kell töltenünk az említett tárgyat, és megoldódik a probléma (jelezve szokták, hogy honnan tudjuk letölteni).

Hát ennyi lenne, próbáltam a leggyakoribb problémákat összegyűjteni! Ha találkoztok még ezen kívül bármilyen Sims 2-es egyedi tartalmakkal kapcsolatos hibával, nyugodtan írjátok meg komiban, és hozzáadom a megoldást a poszthoz! 🙂

Mentés

Mentés