Sims Medieval – Hogyan kezdj hozzá?

Játék beszerzése? Pipa. Játék telepítése? Pipa. Játék indítása? Pipa. Intro végignézése vagy gyors elkattintása? Pipa. Hogyan tovább? Ezzel foglalkozik Sims Medieval tippsorozatom első része, tartsatok velem!

Ha ezt a képernyőt látod, akkor sikeresen túljutottál az első körön. Mi a következő lépés?

Redeem code, avagy oldjuk fel a bónusz tartalmakat

Amennyiben Special edition vagy Collector edition különleges kiadású játék került a mancsodba, akkor mindenképp zsebeld be az ezért járó jutalmakat. Ehhez nyisd meg  a bal alsó sarokban a Redeem code ablakot, írd be a játékhoz kapott külön kódot. (Figyelem, ez nem a telepítőkód! Külön kis papíron mellékelték a játék dobozában).

A játék alapvetően célkitűzésekből (Ambition) áll, ezekről a következő cikkben lesz szó részletesebben. A lényeg dióhéjban, hogy minden királyságoddal egy meghatározott célt kell elérned. A legelső és egyetlen elérhető célkitűzésed az If you build it… (Ha felépíted…), lényege, hogy minél több épületet építs fel. Kattintsunk a New game-re, amellyel új játékot kezdhetünk. Ekkor kiválasztjuk leendő uralkodónk tróntermét, majd nevet adunk leendő királyságunknak. Pipa, és indulhat a játék!

Éljen a király(nő)!

Íme, az új királyság. Szép, szép, de egyelőre eléggé kietlen. Mindössze egy kezdetleges, (fél)kész palota várja uralkodóját. Mivel egy királyság nem maradhat király vagy királynő nélkül, így ő lesz az első hős simed, akit meg kell alkotnod, ha a zöld gombra kattintasz a kastélyon. Ha nem szereted a CAS-t, akkor választhatsz egy, a játék által generált király vagy királynő sim közül, vagy megalkothatod saját karakteredet, ami szerintem sokkal szórakoztatóbb.

Íme, a Medieval CAS. Itt Tetszés szerint alakíthatod simed külsejét, öltözékét, személyiségét.

Mielőtt megkérdeznéd…

Igen, először csak uralkodót tudsz létrehozni. A többi hős később költözhet a királyságba, ahogy fokozatosan épül és bővül a királyságod.

Igen, egyszerre csak egyetlen simet tudsz alkotni, család nélkül, azt később alapíthat, ha az Őrző (azaz a kedves játékos, azaz te) is úgy akarja.

Igen, csak egy életszakasz van, a felnőtt. Az age modifierrel ráncokat varázsolhatsz rá, a haját beállíthatod őszre, sőt, szakállt is növeszthet, hogy öregebbnek tűnjön.

Igen, a három választható tulajdonság közül mindenképpen kell a hősödnek egy jellemhiba, de ettől kellő igyekezettel és némi szerencsével megszabadulhat, és legendás tulajdonságra „cserélheti”.

Ha mindennel megvagy, pipa, és jöhet a móka.

Kalandra fel!

Itt kezdenek igazán bonyolulttá válni a dolgok, és ekkor érkezik sok játékos rémült, értetlen reakciója: mégis mi történt? Szürke a Live mód! De miért? Mi történik? Hibás a játék? Törölnöm kell, és újra kell telepítenem?

Csak semmi pánik, minden a legnagyobb rendben! Ahhoz hogy, játszhass újdonsült, királyi simeddel, ki kell választanod számára egy küldetést, méghozzá itt.

 A tutorialban egyelőre a First steps, azaz Első lépések lesz választható.

A hagyományos Sims játékokkal ellentétben itt ezek a küldetések alkotják majd a játék gerincét, erről egy későbbi cikkben még írok. Ez a küldetés egy útvonalon és egyetlen hőssel játszható végig, de későbbi küldetéseknél már sokkal több lehetőségünk lesz. Válasszuk ki az útvonalat (Approach) és simet, akivel végigvisszük (az uralkodót). Miután végiglapoztuk, indítsuk a játékot Start quest-tel, és lám, a Live mód immár aktív!

És itt a kezelőfelület. Itt mégis mi micsoda? A játékfelület a rutinos Sims játékosnak talán nem okoz sok meglepetést, de azért vegyük át, mi micsoda és hol található, hiszen van pár fontos eltérés a többi Sims játékhoz képest.

1. Küldetésmérő

Ennek szintjétől függ majd, hogyan sikerül teljesíted a küldetést: bronz, ezüst, arany vagy platina fokozaton – minél magasabb szinten teljesíted az adott küldetést, annál több jutalmat kapsz a végén, és annál nagyobb esélyed van a királyság céljának teljesítéséhez is. Úgyhogy törekedj legalább az aranyra, de még inkább a platinára!

2. Küldetés lépései

Itt találod mindig az adott küldetés teljesítéséhez szükséges következő lépést. Ezek általában egyszerű, menj ide, beszélj vele, készítsd el típusú feladatok. Egy simnap alatt 1-2 lépést célszerű teljesíteni.

3. Fókuszmérő

Az adott hősöd fókuszának szintje, talán ismerős a Sims 3-ból. Minél magasabb szinten van, annál jobban érzi magát a hősöd, annál sikeresebbek a próbálkozásai és interakciói, és ami a legfontosabb, annál gyorsabban emelkedik a küldetésmérő is. A fókuszmérő szintjét a hangulatmódosítók (buffok) befolyásolják – a pozitív élmények, mint egy jó alvás, egy finom étel vagy ital, egy új barátság vagy szerelem felfelé, míg a negatív élmények, mint a betegség, egy elvesztett párbaj lefelé viszik ezt mutatót.

4. Buffok/Hangulatmódosítók

Szintén ismerős lehet a Sims 3-ból. A zöldek pozitív buffok, amelyek fölfelé, a pirosak negatívak, lefelé viszik a fókuszmérőt. Mindegyikhez meghatározott érték tartozik, +/- 5-től +/- 50-ig.

5. Napi feladatok

Hőseid a küldetésük mellett a foglalkozásukat sem hanyagolhatják el. Mindegyiküknek, foglalkozásától függően megvannak a kisebb-nagyobb napi teendői, egészen pontosan kettő feladat naponta. Uralkodó esetében ez lehet vadászat, kihallgatás tartása vagy egy ediktum elfogadtatása, míg egy pap esetében mise tartása vagy térítés, a gyógyító esetében a betegek diagnosztizálása vagy gyógyfüvek gyűjtése, stb. Ha ezeket sikerül teljesíteniük, a hős pozitív buffokat kap annak minden előnyével, ám ha rendszeresen elhanyagolja őket, annak a negatív buffokon kívül kaloda is lehet a vége…

6. Szükségletek

Szerencsére a középkori simeknek nincsenek nagy igényei, mindössze etetned és altatnod kell őket, valamint szeretik a szépen berendezett szobákat. Éjjeliedény és a fürdőkád használata pozitív buffokért opcionális.

7. Tapasztalat és szint

Itt láthatod, mennyi tapasztalata van a simednek, és hányas szinten áll 1-10 között. A sikeres küldetésért, a sikeresen teljesített napi feladatokért, gyűjtésért, a Verem szörnyének legyőzéséért (vagyis szinte minden tevékenységért) mind-mind tapasztalatpont jár, minél több gyűlik ebből, annál gyorsabban lép szinted a hősön. Minél magasabb a hősöd szintje, annál nagyobb sikerrel hajtja végre feladatait, a foglalkozásához mérten annál több mérget, gyógyszert tud keverni, annál több varázsigét ismer, annál jobban forgatja a kardot, annál jobb fegyvereket és páncélokat kovácsol, stb. Egy legalább 5-ös szintű hőssel lesz igazán móka a játék!

8. Kapcsolatok

Szintén ismerős a többi Sims játékból. Itt láthatod, kiket ismer  hősöd, és milyen viszonyban van velük.

9. Inventory

A hősödnél lévő kisebb, személyes tárgyak. Ha akarod, hőseid ezeket eladhatják, vagy át is adhatják egymásnak, például a kovács lepasszolhatja a nemrég kovácsolt kardot a lovagnak, vagy a gyógyító orvosságot adhat beteg hősödnek. Ilyen az igazi csapatmunka!

10. Lakberendező mód

Itt találhatod a különböző bútorokat, hogy igazán szép otthont varázsolj hőseidnek. Funkció és stílus alapján csoportosítva válogathatsz belőlük kedvedre.

11. Őrző mód

Két küldetés között ebbe a módba kerülsz. Átnézheted a királyság állapotát, a küldetés állását, és diplomáciai kapcsolatokat.

12. Nézet

Zoom, forgatás, jobbra el, fel, le, balra el…  mindent az ideális nézőpontért!

13 Pénz

Itt láthatod, mekkora vagyon áll hősöd rendelkezésére, a hivatalos fizetőeszköz a simola. Ebből finanszírozhatod neki a jobb berendezést Lakberendező módban, a boltban ezzel fizethetsz az ételekért és a tárgyakért, és ha kell, ebből fizetheti be az adóját. A rendszeres bevételeken kívül tárgyak (valamint az összegyűjtött növények, hús és nemesfémek) eladásával növelheted a rendelkezésre álló összeget.

14. Óra és idő

Itt látszik a pontos idő, alatta a nyilakkal szabályozhatod, milyen gyorsan teljen az idő. Gyakorlott simmereknek be se kell mutatni.

15. Vallás

Hősöd vallása. Kezdetben agnosztikus, tehát még nem döntött a két elérhető vallás, és a jakobán és a peterán mellett. Mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai, később írok erről is.

16. Menü

Többek között itt tudsz kilépni (teljesen, vagy a főmenübe), menteni, és innen érheted el a beállításokat is.

17. Navigáció

Kövesd a simed, nézz az Őrző szemével és lásd be az egész tájat, vagy a listából juss el a legfontosabb helyszínekre (főtér, erdő, vesztőhely, kikötő, barlang, út a faluba).

18. Szintek

Többszintes épületnél itt mehetsz a felső, illetve vissza az alsó emeletre.

19. Személyiségjegyek

Ha netán elfelejtetted volna, milyen három személyiségjegyet választottál a hősödnek, itt midig megtalálod.

 

Kezdetnek ennyi, az alapokat ezzel meg is ismerted, innentől már felkészültél, sok sikert a játékhoz!

Hamarosan jelentkezek a következő tippel. 🙂

Neked milyen volt az első találkozásod a Sims Medievallel? Mi lett az országod és a királyod neve? Inkább királyt vagy királynőt ültetnél/ültettél a trónra? Vagy ha bármi kérdésed van, oszd meg velünk kommentben 🙂

  • Leo

    Remek lett ez a kis cikk, megérte rá várni 🙂 Remélem jön a következő

    • Nita90

      Köszi, örülök, hogy tetszett a cikk, Leo, már készül a következő. 🙂

      • Leo

        De Jó! Remélem majd a varázslóról is csinálsz majd külön kis cikket! 🙂
        Tényleg, lenne hozzád egy kérdésem: ha meghal az uralkodó és van gyereke, akkor az örökli a trónt, vagy egy új király kezdi majd a hatalom gyakorlását?

  • Szuper lett, Nita, és tényleg sokat segíthet a játékkal még csak ismerkedőknek 🙂
    Ha már itt tartunk, én válaszolok a kérdésekre XD
    Hát én nem is tudom, talán másfél éve(? vagy van az kettő is?), kezdtem játszani, és igazából hát vannak szakaszok, amikor úgy rákapok, aztán nem játszom vele egy darabig, de vissza szoktam térni 🙂 A kis országomat Silvermill-nek neveztem el (ezt a nevet már több játékban is használtam), és Lady Jacqueline lett a királynő. Most már szép kis családja van, és valószínűleg majd a gyerekeinek egyikével folytatom a játékot, de ez már nem ide tartozik 😀