The Sims Medieval – A pontokról

Ma egy rövid kis tippel érkezem a Sims Medieval pontrendszeréről.
Amikor először játsszunk a játékkal, ijesztő lehet számunkra a rengetegféle pont: XP-k, QP-k, RP-k… nézzük, mi micsoda, és mire való!

1. Renown – hírnév-pont: A sikeres küldetések jutalmaként kapjuk – minél jobb szinten teljesítettük az adott küldetést, annál többet –, valamint a különböző véletlen találkozások (az erdőben, a faluba vezető úton és a tengeren) ajándéka is lehet. A megfelelő hírnév szükséges ahhoz, hogy felépüljön a követek fogadására alkalmas fogadóterem – amelyhez később hozzácsatolhatjuk leendő kémünk tornyát –, valamint ahhoz is magasabb hírnév kell, hogy később ismeretlen területeket fedezhessünk fel, és szövetségre léphessünk az újonnan megismert országokkal.

2. RP – erőforrás-pont: Elsősorban új épületek felhúzására jó, de különböző országokkal is ezek segítségével köthetünk szövetséget. A sikeres küldetések jutalmaként kapjuk, minél jobb szinten teljesítettük az adott küldetést, annál többet.

3. KP – királyság-pont: erőforrás-pont és hírnév együtt.

4. XP – tapasztalatpont: Hőseink tapasztalatpontok gyűjtésével léphetnek egyre magasabb szintre. A sikeresen teljesített küldetések – a teljesítés szintjétől függően – mind értékes tapasztalatpontokat jelentenek a benne részt vevő hős(ök)nek, de számos egyéb tevékenység, akár a napi feladatok elvégzése, a küldetés egyes lépései, a verem szörnyének legyőzése, de akár a gyűjtögetés, vadászat, halászat és főzés is mind-mind értékes tapasztalatgyűjtési lehetőség.

5. Simola (pénz): A simek középkori világában a hivatalos fizetőeszköz a simola. Minden hősnek megvan a napi járandósága, de emellett a különböző bútorok, az elkészített ételek, a levadászott húsok, a kifogott halak, az összegyűjtött növények és fémek, a saját készítésű fegyverek, páncélok, varázsitalok és gyógyszerek eladásából is szert tehetünk némi plusz jövedelemre. Emellett minden sikeresen teljesített küldetés után is jár egy bizonyos összeg a küldetést sikeresen teljesítő hős(ök) számára.

Érdemes megemlíteni, hogy az erőforrás-pontokat pénzre és tapasztalatpontra is válthatjuk. Ha olyan a célkitűzés, akkor bátran éljünk a „csereakcióval”!

6. QP – küldetéspont: Az adott fő célkitűzésétől függően minden királyság meghatározott küldetéspont-számmal jön létre. A választott célkitűzéstől függően általában 30-50 pont közötti küldetéspont áll rendelkezésünkre, ezeket válthatjuk be teljesíthető küldetésekre. Egy küldetés “ára” körülbelül 2-3 küldetéspont. Ha elfogynak a küldetéspontjaink, gyakorlatilag vége a játéknak (az adott királysággal), és a játék összegzi, sikerült-e megvalósítanunk a királyságunk célkitűzését, és milyen szinten – ennek függvényében kapunk (bronz, ezüst, arany vagy platina) medált, és kezdhetünk új királyság építésébe egy új célkitűzéssel.

7. Watcher point – Őrzőpont: A játékos, azaz az Őrző is fejlődhet és szinteket léphet. Különböző (hasznos, és néha értelmetlen) tevékenységekért Őrzőpont jár, amelyekkel egyre magasabb szintre léphetünk Őrőzként. Például pont jár azért, ha sikerül egyes célkitűzéseket megfelelő szinten teljesíteni, vagy ha meghatározott számú alattvaló megjárta a vermet, vagy teszem azt, simjeid ástak 100 gödröt. S hogy miért is  érdemes fejlődni Őrőzként? Nos, a különböző Őrzőszinteken különböző ruhák és tárgyak válnak feloldhatóvá.

Remélem, hasznos volt számotokra ez a kis tipp, ha van bármi kérdés vagy vélemény, szeretettel várjuk kommentben! 🙂

Mentés