Dine Out tipp – Személyzet

A Dine Out kiegészítővel simjeink étteremtulajdonosokká válhatnak, és irányíthatják egy vendéglő működését. De mivel egy étterem sem működhet megfelelő személyzet nélkül, most nézzük meg, mire figyeljünk oda a személyzet kialakításánál, hogy a lehető leghatékonyabban menjen a munka, az étterem pedig a csúcsra törhessen.

Egy étterem megfelelő működtetéséhez három féle munkaerőre van szükség. Kell legalább egy szakács, egy pincér, és egy host. Mind a háromnak különböző feladata van. Először vegyük sorra ezeket.

A szakács feladata az ételek és italok elkészítése, azonban eldönthetjük azt, hogy inkább gyorsan vagy óvatosan főzzön. Ennek eredményeképp vagy gyorsabban, bár kevésbé minőségi, vagy lassan, de minőségi ételeket fog készíteni. Minél magasabb szinten vannak a képességei, annál többféle és annál jobb minőségű ételt tud elkészíteni, ezért fokozottan oda kell figyelni arra, hogy fejlesszük a készségeit. A szakácsnak főzés (cooking) és mixer (mixology) képességekre van szüksége.

A pincér értelemszerűen a vendégek kiszolgálását végzi. Állandó helye a pincér pult, innen veszi magához az étlapokat is. A pincéreknek – akárcsak a szakácsnak – két fontos képességre van szüksége, ezek a karizma (charisma) és a fitness. Minél magasabban állnak ezek, annál kevésbé valószínű, hogy rossz kiszolgálást produkálnak, ezért fontos odafigyelni ezek fejlesztésére.

A host feladata a vendégek fogadása, valamint ültetése. A jelenléte azért fontos, mert a vendégek érkezésekor hatással van a hangulatukra, így oda kell figyelni arra, hogy a host is mindig jó hangulatban legyen. A hostnak karizma és humor (comedy) készségekre van szüksége. Akárcsak a pincér esetében, ez a képesség minél magasabb szinten áll, annál kevésbé valószínű, hogy rossz benyomást tesz a vendégre.

A személyzet kezelését a jobb alsó sarokban található gombbal (Manage employees button) tudjuk megtenni, amikor szükségünk van rá. Itt többféle lehetőség is a rendelkezésünkre áll, hiszen itt lehet kezelni a személyzet felvételét vagy elbocsátását, valamint előléptetését vagy lefokozását.

A személyzet egyes tagjainak képe alatt figyelemmel tudjuk követni, milyen hangulatban vannak. Ez alapból Semleges (Neutral) szinten áll. De ahogy alakítjuk a fizetésüket, és dicsérjük, vagy éppen leszidjuk őket, ez változhat. A dicsérettől (Praise) ideiglenesen pozitív hangulatjelzőt kapnak, ami javít a teljesítményükön.

Oda kell figyelni arra is, hogy ahogy az alkalmazottak képességei fejlődnek, előléptetésben és fizetésemelésben részesüljenek, hiszen ettől is elégedett (Satisfied) hangulatba kerülnek. Ha hosszú ideig elégedetlenek (Unsatisfied), előfordulhat, hogy kilépnek. Mind a három személyzettípusnak öt szintje van, különböző fizetésekkel. A képességeik fejlődésével érdemes ezek szerint előléptetni őket, hogy mindig legalább elégedett hangulatba kerüljenek.

A személyzet szempontjából tehát nagyon fontos a képességeik fejlődése. Alapból a munkától is fejlődnek, de mi is fejleszthetjük a készségeiket. Erre három féle lehetőségünk is van, mint vezető.

  • Gyors képzés (Brief training) – ennek ára 150 simoleon, és nincs készségbeli követelménye. Ezzel segíthetünk egy új alkalmazottnak felzárkózni.
  • Normál képzés (Standard training) – 600 simoleonba kerül, és legalább 5-ös szintre van szükség valamelyik készségből.
  • Kiterjedt képzés (Extensive training) – ennek ára 1500 simoleon, és legalább 7-es szintre van szükség valamelyik készségből.

Ha tehát a Dine Out kiegészítővel étterem nyitásába kezdünk, a személyzet irányításánál ezekre kell odafigyelni. 🙂