Készítsünk egyedi tartalmat! – Sims 3 – TSRW telepítése

Ahogyan már említettem, vagy utaltam rá (vagy akármi), hamarosan Sims 3-hoz kapcsolódó egyedi tartalom készítési tippek is fel fognak kerülni az oldalra! Mielőtt azonban belevágnánk a lecsóba, megismerkedünk egy nagyon hasznos segédprogrammal, amit több mindenhez is fogunk használni a későbbiekben. Igazából azért szedtem külön ezt a posztot, hogy nyugodt szívvel tudjak majd visszautalgatni rá a későbbi tippekben (#rendmánia). Szóval ebben a tippben a TSR Workshop nevű programot fogjuk beszerezni, és beállítani első használatra. Holnap pedig érkezik már egy igazi tipp, szóval készüljetek! 😉

A programot ezen a linken tudjátok letölteni: https://www.thesimsresource.com/workshop/

A telepítése semmi különösen nem kíván, csak végig kell nyomkodni, és már fel is rakja! Ha sikerült a művelet, nyissuk meg a TSRW-t.

Hát igen, először mindenféle üzenetecskékkel fog feldobálózni, egyelőre mindenre nyomjunk No-t, Nemet. No para, mindjárt beállítunk mindent, amiért sír! 🙂

Ha túljutottunk a felugró ablakokon és a betöltési fázison, egy ilyen ablak fogad minket. Itt láthatjuk, hogy miket tudunk csinálni, új projektet tudunk kezdeni, meglévőt megnyitni, és egy kattintással a TSR oldalon található Sims 3-as és Sims 4-es fórumokra is el tudunk navigálni (bevallom, ezt a funkciót még sose használtam).

Első lépésként menjünk az Edit…/Preferences menükébe. Itt kattintsunk a Folders szóra.

Láthatjuk, hogy itt vannak (vagy nincsenek) a kiegészítők, dokumentumok elérési útvonalai beállítva. Ha sokat sírt a progi az elején, akkor nem találta ezeket, és manuálisan kell beállítgatnunk (ha be van állítva, akkor örülünk, és nem nyúlkálunk semmihez).

Először kattintsunk bele a Sims 3 Data (My Documents) melletti mezőbe, majd a kis három pontos gombra. És itt tallózzuk ki a Dokumentumaink között található játékfájljainkat tartalmazó mappát. Ez általában a C:\Users\(Neved)\Documents\Electronic Arts\The Sims 3 mappa. Vagy valami hasonló.

Aztán kattintsunk bele az egyik lentebbi kis mezőbe, és a három pontos gomb után tallózzuk ki az alapjáték (Base Game) és a kiegészítőink helyét. Ezek általában a C:\Program Files (x86)\Electronic Arts mappán belül találhatóak a kiegészítők nevével fémjelezve, de természetesen ha máshova telepítettük, akkor ott keressük.

Igazából nem feltétlenül szükséges az összes elérési útvonalat megadni, elég csak azt, amely kiegészítőkben található dolgokkal szeretnénk dolgozni. Tehát tulajdonképpen, ha alapjátékkal is használható cuccokat szeretnénk alkotni, akkor elég az alapjátékot beállítani.

Ha mindent beállítgattunk, amit szerettünk volna, nyomjunk az Apply gombra, és készen is vagyunk! Azonban mielőtt bármit is kezdünk, érdemes egyszer újraindítani a progit, hogy biztosan működjön a beállítás.

Na, teszteljük is le gyorsan! Kattintsunk a Create New Project gombra, majd válasszuk ki mondjuk a Clothing-ot, és nyomjunk egy Next-et. Ha tölt egy kicsit, az azt jelenti, hogy sikeresek voltunk, és a program be tudja olvasni a játékfájlokat.

Nézegessük meg, hogy miket találunk itt, ha a beállított kiegészítőink darabjai is itt figyelnek, akkor tényleg sikerült minden! Amennyiben nem, úgy ismételjük meg a tallózgatási fázist, hátha valami félrecsúszott!

Ha bármi kérdésetek van a progival kapcsolatban, nyugodtan tegyétek fel komiban! 🙂

Mentés

Mentés